דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה החל עם מצלמות הפילם 

מאת    [ 10/05/2010 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2769 פעמים ]

מה לא נאמר על המכשיר הגאוני הזה? כמה כבר סופר על ההיסטוריה, ההתפתחות שלו והשינוי הבלתי ייאמן שעבר מאז נכנס לעידן הדיגיטלי. ועדיין, לפעמים מפתיע להבין עד כמה מצלמות הן חלק מהחיים שלנו, בכל מקום שאליו נלך. אולי הגיע הזמן לעשות קצת סדר ולהבין מה יש לנו בידיים.

זה החל עם מצלמות הפילם

אי שם באמצע המאה ה-19 הומצאה רשמית המצלמה הראשונה. מפה לשם ולאחר כמה שינויים שעברה לאורך השנים, הפכה מצלמת הפילם לדבר הנפוץ ביותר שיש בתחום. והיא נשארה איתנו שנים רבות, אולי כמעט 100 שנה, עד להגעת החידוש הבא: מצלמות דיגיטליות שטרפו את הקלפים.

קשה להסביר עד כמה מצלמות הדיגיטל שינו את העולם

מצלמות דיגיטליות הן היום דבר שבשגרה. פעם, בכלל לא היו מצלמים כמו היום: מצלמות הפילם היו זקוקות לתחזוקה גבוהה יותר, את הפילם היה צריך להוציא בזהירות ובחושך כדי שלא ייהרס והמזעזע מכל: איכות התמונות והתוצאה הסופית התבררו רק לאחר הפיתוח. פשוט לא ייאמן שכך חיינו פעם.

היום, כל אחד יכול להיות צלם, על גבול המקצועי. ישנן היום מצלמות דיגיטליות שפשוט עושות את העבודה לצלם. הוא רק צריך ללחוץ על הכפתור. ובמקרה שיצאה בכל זאת תמונה גרועה- אפשר למחוק אותה. מי שמע על זה פעם? בזמנו הדבר היחיד שעניין את בעל המצלמה היה כמה תמונות נשארו עד לסוף הפילם.

החברות הגדולות לייצור מצלמות

גם בעידן הפילם וגם בעידן הדיגיטלי של היום, ישנן מספר יצרניות שהן החזקות ביותר: מצלמות ניקון, מצלמות אולימפוס, מצלמות קנון וגם סוני כמובן הן המובילות, המוכרות והמוכרות ביותר בתחום.

על מצלמות רפלקס שמעתם?

זה באמת התחום המקצועני ביותר. למי שעוסק בצילום או חובב מצלמות מושבע, אלו המצלמות המומלצות והטובות ביותר. ההגדרה המקצועית היא מצלמת SLR ויש לה תכונות שהופכות את הצילום למשהו מיוחד באמת או במילה אחת: אומנות.

האפשרות לראות את התמונה לפני הצילום עצמו, כיוון הצמצם, מהירות התריס ומושגים מקצועיים אחרים הופכים את המצלמה הזו למבוקשת ביותר בקרב המקצוענים האמיתיים. כיום תוכלו למצוא גם את ה-DSLR, מצלמות דיגיטליות מאותה משפחה בדיוק.

לא נשכח שיש גם מצלמות וידאו

וזהו תחום בפני עצמו. מצלמות קנון, ניקון או אולימפוס ניתן למצוא לא רק בגרסת התמונה הרגילה, אלא גם בגרסת הוידאו. תחום מצלמות הוידאו הושפע גם הוא רבות עם תחילתו של העידן הדיגיטלי. כיום מצלמות וידאו הן דבר קטן, קל לתפעול ובעיקר כלי שמאפשר לכל אחד מאיתנו להשיג וידיאו באיכות טובה מאוד.

המצלמות נמצאות בכל מקום בחיינו

המצלמה הדיגיטלית בטיול. התמונות מהמצלמה החדשה שעולות לפייסבוק. מצלמות וידאו באירועי הספורט. כל מה שנמצא היום בטלוויזיה. מצלמת אינטרנט, מצלמת אבטחה או מצלמה נסתרת. קשה להבין את העניין עד סופו, אבל המכשיר הגאוני הזה מלווה אותנו למעשה כמעט בכל שלב בחיינו.

מה שפעם נחשב יקר מאוד נגיש היום לכל אחד

כשהיינו רוצים בעבר לקנות מצלמה כלשהי, היה צריך להיערך לזה כמה זמן מראש, לגייס את הכסף והרבה מאוד אורך רוח. והיום? מצלמות דיגיטליות טובות יכולות לעלות גם פחות מ-1,000 שקלים, כנ"ל גם לגבי מצלמות וידאו. ברגע שהשימוש בהן נעשה כל כך נפוץ ומבוקש על ידי כולנו, מצלמות הפכו למשהו שכל אחד יכול להשיג. בקלות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב